Lokalne SEO – optymalizacja i pozycjonowanie
Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z gałęzi marketingu internetowego, na którą z roku na roku decyduje się coraz więcej przedsiębiorców, aby promować przy jej użyciu własne działalności, usługi, produkty, zaprezentowane na stronach internetowych. Są to systematycznie wykonywane działania na stronie i poza nią, mające na celu zwiększenie jej widoczności i polepszenie jej pozycji na konkretne frazy kluczowe w wynikach organicznych wyszukiwarki. Im pozycje wyższe, przykładowo w pierwszej dziesiątce, tym większe szanse na dotarcie ze stroną do potencjalnego klienta.
Pozycjonowanie lokalne czy nie?
Tak jak w przypadku innych działań marketingowych przed ich startem wymagane jest nakreślenie grupy docelowej, którą uwzględnimy w strategii. Każda osoba przed rozpoczęciem działalności również musi określić czy chce działać lokalnie, na terenie miasta, na terenie województwa, czyli w całej Polsce, a może nawet i dalej. Sklepy internetowe ze względu na większe możliwości dotarcia z produktem do klienta starają się działać na większym obszarze, w większości na terenie całego kraju, w przeciwieństwie do lokalnych usługodawców np. fryzjerki, która będzie się skupiać na pozyskaniu klientów z okolic własnego salonu. Lokalne SEO polecane jest zatem w przypadku osób skupiających swoją działalność wokół jednej lokalizacji, najczęściej miasta, dzielnicy.
Jak podejść do tematu optymalizacji strony?
Każda pozycjonowana strona musi być odpowiednio zoptymalizowana i dostosowana do wymagań wyszukiwarki. W przypadku świadczonego dla strony lokalnego SEO możemy zauważyć kilka różnic. Dążąc do tego, by strony firmy była widoczna pod konkretne lokalne frazy kluczowe, musimy dążyć do tego, aby i jej treść była dobrze zoptymalizowana pod te frazy i odpowiednio nimi nasycona. Przykładowo kosmetyczka z warszawskiego Mokotowa powinna uwzględnić w tekstach lokalizację swojej firmy. Dobrym zatem pomysłem będzie naturalne wplecenie nazwy dzielnicy lub miasta w treść opisu, np.: „Mój gabinet zlokalizowany jest na Mokotowie w Warszawie”. Oczywiście zmiany te uwzględnić należy również w meta opisach i tytułach strony, które są bardzo pod kątem SEO.
Warto również zainwestować czas w założenie wizytówki Google Moja Firma, dzięki, której firma zaistnieje przede wszystkim na mapach Google. Bezpłatna wizytówka daje duże możliwości i potencjał właśnie przedsiębiorcom działającym lokalnie. Z ich pomocą użytkownik, który jest potencjalnie zainteresowany skorzystaniem z usług, może dowiedzieć się m.in. w jakich godzinach otwarta jest firma, jaki jest numer kontaktowy, a także może poznać opinie innych Internautów. Wizytówki są elementami często wyświetlanymi w wynikach wyszukiwarki na lokalne frazy kluczowe. Algorytmy działają coraz bardziej precyzyjnie, dlatego nie jest potrzebne wpisywanie dokładnej lokalizacji przy zapytaniach w wyszukiwarce, gdyż algorytmy, śledzące lokalizację naszego urządzenia zrobią to za nas.
Artykuł przygotowany przez:
Agencja SEO – SEMhub https://semhub.pl/