Popularne gazetki reklamowe to forma marketingu, z którą styczność miał prawdopodobnie każdy. Są one proste, bezpośrednie, a przede wszystkim niezwykle przystępne, dlatego zawsze znajdują one swoją niszę, niezależnie od rozwijającej się technologii komunikacji. Rzecz jasna, aby zrobić z nich odpowiedni pożytek, należy położyć szczególny nacisk na ich prawidłowe wykonanie. Jak zaprojektować gazetkę reklamową? Kwestia ta może wydać się zwodniczo łatwa, lecz w rzeczywistości jest zupełnie inaczej – chociaż są one dość charakterystycznym sposobem na marketing, to nadal obowiązuje je te same zasady, co materiały promocyjne w radiu czy telewizji. Mianowicie, chodzi u o czytelność oraz umiejętne zwróceni uwagi klienta.
Jak wyglądają dobre gazetki reklamowe?
Forma standardowych gazetek reklamowych ulega stopniowej zmianie, lecz pewne założenia pozostają takie same, niezależnie od roku, w której się taką drukuje. Mowa tu przede wszystkim o samej idei gazetki, gdyż ta jest dalej taka sama – poszczególne produkty lub usługi dzieli się w kategorie, a następnie rozmieszcza w odrębnych sekcjach, okraszonych spisem treści. Co ważne, całość koniecznie musi posiadać atrakcyjną oprawę graficzną, interesujący dobór kolorów, a przede wszystkim czytelne i klarowne rozmieszczenie cen, specyfikacji oraz dołączonych obrazków i zdjęć.
Jak stworzyć dobrą gazetkę reklamową?
Skoro wyjaśniliśmy co powinno się robić, warto wspomnieć także o tym, czego absolutnie nie powinno się wprowadzać w formę gazetki. Najczęstszym błędem popełnianym przez projektantów jest przesadna długość – nikomu nie będzie się chciało szukać miejsca na ciężką gazetę przypominającą pełen katalog! Dla satysfakcjonujących efektów, należy postawić na czytelne formy.